پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

آمار عجیب از آدم ها

آمار عجیب از آدمها:

بشر پر حرفترین موجود روی زمین است. این آمار اخیرا از سوی پزشکان روسیه اعلام شده. این محققان متوسط عمر بشر را 70 سال گرفته اند که در این مدت انسان 13 سال حرف میزندَََ60 سال غذا میخورد و 23 سال نیز می خوابد. هر نفر به طور متوسط صدها تن غذا میخورد. اگر وزن افراد را 75 تا 80 کیلو گرم بگیریم باید گفت هر فرد در عمر خود 1250 تا 1335 برابر وزنش غذا میخورد. در مدت 24 ساعت 1000 لیتر هوا تنفس میکند و قلبش در هر یک دقیقه 80 تا 100بار میزند. با این شرایط قلب انسان در طول زندگیش 2میلیارد و 58میلیون بار بدون وقفه میزند. انسان تنها موجودی است که راست قامت است و روی 2پا راه می رود و روزانه به طور متوسط 20هزار قدم بر می دارد یعنی 7ملیون قدم در سال.در 70 سالگی تعداد این قدم ها به 500میلیون می رسد یعنی 500هزار کیلو متر راه رفته. با این محاسبات میتوان نتیجه گرفت که هر فرد در طول زندگیش میتواند 9بار کره زمین را دور بزند و با پای پیاده به کره ماه برود؛ با توجه به اینکه فاصله زمین تا ماه 390هزار کیلو متر است.

بدن انسان به وسیله پوشش شگفت انگیزی محافظت می شود . این پوشش پوست بدن است که در هر ساعت 30میلیون میکروب روی ان مینشیند و 29 میلیون آن کشته می شود و پس از 2ساعت از این 30 میلیون فقط 7هزار تای آن باقی می ماند. در بدن انسان بین 2 تا 4 میلیون نقطه ی درد وجود دارد که حساسیت آن نسبت به موقعیت پوست بدن فرق دارد. بدن انسان قدرت مقاومت شگفت انگیزی دارد و میتواند گرمای44 تا 45 درجه را تحمل کند و حتی اگر به تدریج گرم شود در فضای خشک می تواند 150 تا 160 درجه حرارت را تحمل کند و بالاترین میزان برودت که بدن قادر به ایستادگی در برابر آن است 27 درجه زیر صفر است. انسان میتواند 52 روز تنها با خوردن آب زنده بماند. حساسترین عضو بدن،چشم است که میتواند 10هزار رنگ را تشخیص دهد و بالاخره اینکه نوزادان تا 8 ماهگی دنیا ری سیاه و سفید میبینند

 
نظرات 2 + ارسال نظر
بهروز پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:11

سلام
مطلب جالبی نوشتید. فقط یک نکته... فرم و رنگ یادداشت وبلاگتان گرچه متفاوت از دیگران است ولی اگر بجای رنگ فسفری یا رنگهای شاد دیگری که بکار میرید از رنگ معمولی استفاده کنیدُ خواننده بیشتر جذب مطلب میشود. بنظرم نوری که از رنگ نوشته های شما به چشم خواننده برخورد میکندُ سبب دفع جذب خواننده میشود.
ضمناْ من برای شما مجدداْ میل زدم. اگر بازهم دریافت نکردیدء لطفاْ خودتان یک میل ساده به ایمیل من بفرستید تا آدرس دقیق شما را پیدا کنم.
موفق و پیروز باشی

رامین جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:14

اینم خیلی زیبا و جالب بود عزیزم
پاینده باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد