پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

سپیده ی عشق

اینم یکی دیگه از شعرای فروغ فرخزاد که من خیلی دوست دارم

 

آسمان همچو صفحه ی دل من

 

روشن از جلوه های مهتاب است

 

امشب از خواب خوش گریزانم

 

که خیال تو خوشتر از خواب است

 

خیره بر سایه های وحشی بید

 

می خزم در سکوت بستر خویش

 

باز دنبال نغمه ای دلخواه

 

می نهم سر به روی دفتر خویش

 

تن صدها ترانه می رقصد

 

در بلور ظریف آوایم

 

لذتی ناشناس و رویا رنگ

 

میدود همچو خون به رگهایم

 

آه... گویی ز دخمه ی دل من

 

روح شبگرد مه گذر کرده

 

یا نسیمی در این ره متروک

 

دامن از عطر یاس تر کرده

 

بر لبم شعله های بوسه ی تو

 

می شکوفد چو لاله گرم نیاز

 

در خیالم ستاره ای پر نور

 

می درخشد میان هاله ی راز

 

ناشناسی درون سینه ی من

 

پنجه بر چنگ و رود می ساید

 

همره نغمه های موزونش

 

گوئیا بوی عود می آید

 

آه... باور نمی کنم که مرا

 

با تو پیوستنی چنین باشد

 

نگه آن دو چشم شور افکن

 

سوی من گرم و دلنشین باشد

 

بیگمان زان جهان رویایی

 

زهره بر من فکنده دیده ی عشق

 

می نویسم به روی دفتر خویش

 

جاودان باشی ای سپیده ی عشق

نظرات 6 + ارسال نظر
بهنام شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 11:10 http://white-black.blogsky.com/

مرسی پریا جون
واقعا شرمنده
و واقعا ممنون
وای خدا چه قد خوبه که دنیا پر باشه از آدم هایی مثل تو...
نمیگم عین تو ولی خوب لااقل نصف تو یا چه میدونم یه ذره فکر و احساس و مطق رو با هم قاطی میکردن قبل ز حرف زدن، از تصمیم گرفتن قبل از...
خلاصه خیلی خوشحالم که همسایه به خوبی تو دارم

جواب توو وبلاگ خودت به درخواست خودت

بهنام شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 15:41

گاهی ما آدم ها توی زندگیمون آدم های دیگه ای رو میبینیم که حالمون ازشون بهم میخوره...
نمیدونم چه حسی داه که لذت زندگی رو از یه موجود زنده بگیری!
احتیاج رو من هم رد نمیکنم ولی شکار برای تفریح دیگه اوج وحشیت اِ
ما آدم ها اونقدر طماع ایم که به کشتن و نابود کردن هیچ چیز قناعت نمیکنیم

سلیم شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 16:26 http://divooneye-to.blogsky.com

سلام
این شعر هم مثل بقیه شعرهای فروغ فرخزاد خیلی قشنگه ....
البته این شعرها رو باید درک کرد و معنیشو هم اگه بدونی بهتر می فهمیش ...
من شخصا از کارهای فریدون مشیری خیلی خوشم میاد....
اگه تونستی از شعرهای اونم بذار ممنون می شم.
راستی من آپ کردم اگه تونستی یه سر بزن ....
موفق و سربلند باشی ...

سلام.ممنون که سر زدی. من هم شعرای فروغ و هم مشیری رو خیلی دوست دارم و حتما در اولین فرصت یکی از شعرای مشیری رو هم میذارم.

سلیم یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:58 http://divooneye-to.blogsky.com

سلام ممنون که بهم سر زدی و بازهم راهنمایی ام کردی ...
خیلی ممنون ...
بازم بهم سر بزن.... خوشحال میشم....
موفق باشی .... بای

خواهش میکنم. مرسی که شما هم به من سر میزنی

هما یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 20:49

سلام منم عاشق شعر های فروغم.شعر هایی زنانه,سرکش و رمانتیک و بحث انگیز که بمرور حالت اجتماعی و انتقادی و بیدار گرانه بخود گرفت. از همه اینها مهمتر در شعرهای فروغ وصف شاعرانه طبیعت و ستایش زیباییهای انست که خیلی زیبا شعر شده و توسط او سروده شده

منم فروغ رو به خاطر همین شعرای زنانه و سرکشانه اش دوست دارم. در واقع فروغ در شعراش احساسش رو به طور کامل بیان میکنه که بعضی از منتقدانش ازش ایراد میگیرن که در متن شعراش بی حیا شده و از حد خارج شده ولی من این بی پروایی رو دوست دارم.
شما هم تعریف زیبا و به جایی رو از شعراش گفتین.ممنون از نظرتون

سمیر دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 00:20 http://www.daftareeshghnevis.blogsky.com/

دفتر عشق نویس دفتر عشق منه
هرچی که تو دلمه داره فریاد میزنه
دفتر عشق نویس دفتر خاطره هاس
پایتخت کشور واژه های بی صداس
دفتر عشق نویس وعده گاه تو و من
یه جای خوب و قشنگ واسه دیونه شدن
......................................
یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد