پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

بعد از من

مرا عمری به دنبالت کشاندی

 

سر انجام به خاکستر نشاندی

 

ربودی دفتر دل را و افسوس

 

که سطری هم از این دفتر نخوندی

 

گرفتم، عاقبت دل بر منت سوخت

 

پس از مرگم سرشکی هم فشاندی

 

گذشت از من، ولی آخر نگفتی

 

که بعد از من به امید که ماندی؟

                           ( فریدون مشیری )

نظرات 9 + ارسال نظر
کامبیز دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 00:08 http://kambiz-64.blogsky.com

سلام
حالتون چطوره؟ خوب هستید؟
مشیری یکی از شاعرای مورد علاقه منه و شعراش رو خیلی دوست دارم. شعر قشنگی از اون رو انتخاب کردین

سلام کامبیز جان
مرسی خوبم. دیگه فکر کنم همه بدونن که مشیری و فروغ واسه منم یه چیز دیگن. خوشحالم که مورد پسند واقع شده امیدوارم بقیه دوستان هم خوششون بیاد.
ممنون که سر زدی

مهر دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 00:55 http://Doayam.blogsky.com

سلام پر یا جان من هم مشیری را دوست دارم خصوصا اشعار تازه ترش را بیشتر دوست دارم دلشاد باشی دوستم!

پس چون فراغت یافتى‏، به دعا بکوش‏؛

و با اشتیاق‏، به سوى پروردگارت روى آور.

سلام.ممنون که به وبلاگ من سر زدی.اگه از روی اشتیاق آدم با پروردگار خودش خلوت نکنه چه فایده ای داره؟

بهنام دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 http://white-black.blogsky.com/

سلام
خوبی؟
بله این طور!
والا من تو این شعر با اون "گرفتم" مشکل دارم!
نمیدونم منظور اون دفتره که گرفته یا نه منظوش اینه که دلگیر شدم؟
در مورد اول خیلی برام عجیبه که اگه چیزی رو خالصانه داده چطور پس گرفته؟
و اما مورد دوم، چطور عاشقی بوده که با دلگیر نشون دادن خودش(چه واقعی و چه تصنعی) خواسته توجه محبوبش رو جلب کنه؟
--------------------------
میشه لینک منو با اسم بادام تلخ نشون بدی؟
ببخشید ها

جواب در وبلاگ خودت بنا به درخواست خودت

هما دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 18:57

در سالهای آخر زندگی فریدون مشیری وقتی از او می خواستند “ کوچه ” را بخواند می گفت : من شعرهای دیگری هم دارم . ما سالهاست از آن کوچه گذشته ایم . اما عشق و عاشقانه ها همیشه زیباست و ما را همیشه از آن کوچه گذری تازه است .
البته این موضوع به شعر مذکور در وبلاگتون ربطی نداره ولی خوب به نظرم جالب بود.
در مورد شعر های مشیری باید بگم یکی از ویژگیهای شعر مشیری زبان ساده آن است
شعرهایی ساده با زبانی شفاف و روشن و واژگانی تک مفهومی

سلام. مثل همیشه ممنون که سر زدین. قبل از هر چیز بگم واقعا خوشحال میشم که میبینم از شما نظری دارم چون خیلی دقیق به بررسی مطالب میپردازین.
موضوعی که مطرح کردین از نظر من هم جالب بود چون نشنیده بودم. چندان هم بی ربط نبود به هر حال درباره ی مشیری بود.
شعرای مشیری بله ساده و شفاف هستند اما من خودم با شعرای فروغ صمیمیت بیشتری رو حس میکنم و بهتر از مشیری با شعراش ارتباط برقرار میکنم.نمیدونم شاید به خاطر بیان کردن احساس زنانش اونم به صورت خیلی رک و شفاف هست که صمیمانه تر (البته برای من) به نظر میرسه.

ملودی عشق دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 19:14

چقدر زود دیر شد . . .


اگه می خوای علتشو بدونی به هر دو تا بلاگم یه سر بزن

tnx

حتما دوست خوبم.

فرهاد جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:03 http://farhademan.blogsky.com

سلام.حالت چطوره؟؟
واقعا همه این متنهایی که گذاشتی زیبا هستن.
ممنونم ازت

مرسی که سر زدی فرهاد جان

هما جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 13:45

سلام پریا جون خوبی؟نظر لطفت عزیزم وبلاگ جالب و زیبات ادم واقعا سر ذوق می یاره در ضمن یواش یواش داری افکار فمینیستی از خودت بروز میدی ؟؟

افکار فمینیستی؟ چطور؟ البته دارم ولی فکر نمیکنم زیاد توو وبلاگم تخته گاز رفته باشم.هرچند یه مطلب آماده ی گذاشتن دارم که میشه گفت فمینیستی هست که به همین زودیا میذارمش تا ببینم نظر آقایون بعد از خوندنش چیه

هما شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 16:45

بی صبرانه منتظر خوندن مطلب جدیدت هستم

حتما ، در اولین فرصت.

ملودی عشق جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 15:04 http://just-melody.blogsky.com/

بعد از من به امید که ؟!

واقعا سوال عجیبیه

اما می دونم مهم نیست کی

مهم اینه که هیچ امید ی نبوده

فقط یک توهم

برای من بوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد