پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

مثلث برمودا ( قسمت سوم )

مثلث برمودا ( قسمت سوم ) : 

 

گزارش شاهدان عینی : 

 

در یازدهم ژوئن ۱۹۸۶، خلبان * مارتین کایدین * و خدمه ی پرواز او از برمودا به طرف پایگاه دریایی جکسون ویل در فلوریدا پرواز می کردند. آنان مجهز به ادوات ناوبری پیشرفته بودند و هواپیما از طریق ماهواره به تصاویر منطقه ی پرواز دسترسی داشت.آن روز هوا صاف و روشن بود و هیچ اثری از شرایط آب و هوایی نامساعد به چشم نمی خورد. کایدین بدون هیچگونه هشدار قبلی ، قدرت مشاهده ی بخش بیرونی بال چپ خود را از دست داد و سپس همین مسئله در مورد بال راست نیز اتفاق افتاد.بر اساس اطلاعات حاصل از دستگاه ها ، هیچ مه یا غباری نمی توانست در منطقه وجود داشته باشد. آسمان آبی در پیرامون هواپیما به رنگ زرد در آمد و سپس آنها وارد پدیده ای شدند که بعدها از آن  به عنوان ( مه - برف کور کننده ی زرد کرمی ) یاد کردند. ادوات درست کار نمی کردند و به گفته ی کایدین تحت آن شرایط دو میلیون دلار تجهیزات هوانوردی به مفت هم نیرزیدند . او توانست در بالای هواپیما یک سوراخ تونل مانند را مشاهده کند که از میان آن می شد آسمان آبی را دید.روزن دیگری نیز در پایین به سوی دریا وجود داشت.خدمه آرامش خود را حفظ کردند و به مدت چهار ساعت تحت چنین شرایطی به هدایت هواپیما ادامه دادند.زمانی که آنان بالاخره بار دیگر به هوای صاف و عادی رسیدند ، برای بررسی عامل بروز مشکل پشت سر خود را مشاهده کردند ولی تا چشم کار می کرد چیزی جز آسمان صاف وجود نداشت.دستگاه های ناوبری بار دیگر به کار افتادند و هواپیما بی هیچ حادثه ای فرود آمد.  

 

حوادث دیگر : 

 

× در سال ۱۹۲۸ ¤ چارلز لیدنبرگ ¤ ( نخستین خلبانی که از فاصله دو سوی اقیانوس اطلس را از شهر سنت لوئیس تا پاریس با هواپیما طی کرد ) به هنگام پروازاز هاوانا به فلوریدا گزارش داد که قطب نما از کار افتاده و مه سنگینی پدیدار شده است.این مه ، دید او را کور کرده بود. 

× در سال ۱۹۴۸ یک هواپیمای خصوصی چارتر که علاوه بر خدمه ، ۳۲ مسافر را حمل می کرد ناپدید شد. 

× در سال ۱۹۵۰ یک هواپیمای آمریکن گلوب مستر به هنگام پرواز به ایرلند در لبه ی مثلث برمودا مفقود شد. 

× در سال ۱۹۵۴ یک هواپیمای سوپر کانستلیشن لاکهید متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده با ۴۲ سرنشین غیب شد. 

× در سال ۱۹۶۲ یک تانکر نیروی هوایی که از وریجینا به جزایر آزور پرواز میکرد ناپدید شد. 

× در سال ۱۹۶۸ زمانی که خلبان ¤ جیم بالکر ¤ از ناسائو به پلم بیچ در پرواز بود گزارش داد که در داخل توده ای از ابر ، دچار نقص ناوبری و رادیویی شده است.

سال نو مبارک

سلام به همه ی دوستان خوبم 

سال نو رو بهتون تبریک می گم و امیدوارم سالی باشه پر از خوبی و نیکی و برکت و مهمتر از همه همراه باشه با سلامتی.