پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

مثلث برموده ( قسمت پنجم )

مثلث برمودا ( قسمت پنجم )  

 

ادامه مطلب حوادث مربوط به شناور های دریایی: 

 

مورد دیگری که در پنجم آگوست ۱۹۴۴ روی داد به یک کشتی دو دکله به نام ¤ آیلند کویین ¤ مربوط می شود. کشتی از بندر ¤ سنت جورجز ¤ در ¤ گراندا ¤ عازم ¤ سنت وینسنت ¤ بود. خدمه کشتی را فرمانده مجربی به نام ناخدا ¤ ساهلاب ¤ و ده ملوان تشکیل می دادند. سایر سرنشینان نیز ۵۷ مسافر بودند که برای شرکت در جشن تعطیلات سنت وینسنت به این جزیره می رفتند. این سفر دریایی ۲۱۰ کیلومتری ، یک شب طول می کشید.¤ آیلند کویین ¤ در مسیر حرکت خود از کنار قایقی به نام ¤ پراویدنس مارک ¤ گذشته بود . خدمه قایق می گفتند همه چیز به ظاهر روبه راه به نظر می رسید.ولی کشتی در زمان مقرر به مقصد نرسید. جست و جوی هوایی آغاز شد و رسته هوایی ناوگان بریتانیا همراه با نیروی دریایی ایالات متحده وارد این کار شدند. جست و جوهای بی نتیجه تا چند روز ادامه یافت. هیچ فرد نجات یافته ای از آب گرفته نشد.هیچ جسدی بر روی دریا مشاهده نشد.آب دریا هم با خود چیزی را به ساحل نیاورد و هیچ گونه اثری از قطعات شکسته کشتی به دست نیامد و بر روی آب دریا ردی از نفت و مواد روغنی به چشم نخورد.¤ کویین آیلند ¤ و ۶۸ سرنشین آن کاملا ناپدید شده بودند و از آن پس سر نخی دال بر این که چه بر سر کشتب آمده به دست نیامد.  

در پرونده حوادث مثلث برمودا ، بیش از سی مورد از موارد نا پدید شدن کشتی ها به ثبت رسیده است که در اینجا به چند مورد دیگر اشاره میکنیم : 

 

× در سال ۱۸۴۰ کشتی فرانسوی ¤ روزالی ¤ را در مسیر اروپا به هاوانا ، در منطقه مثلث شیطان در حالی یافتند که بادبان ها بر افراشته ، محموله آن سالم و تمامی خدمه اش نا پدید شده بودند. 

× در ژانویه سال ۱۸۸۰ ناو محافظ آتلانتا از نیروی دریایی بریتانیا با ۲۹۰ سرنشین ، از مسیر برمودا به سمت انگلستان در حرکت بود و بی آنکه اثری از آن باقی بماند نا پدید شد. 

× در سال ۱۹۲۴ کشتی باری ژاپنی موسوم به ¤ رایفوکومار ¤ در فاصله باهاما و کوبا پیش از آنکه برای همیشه نا پدید شود از طریق فرستنده رادیویی تقاضای کمک کرد. 

× در سال ۱۳۳۸ یک کشتی باری انگلیسی - استرالیایی با ۳۹ خدمه مفقود شد.آخرین پیام این کشتی در جزایر آزور دریافت شد و به این شرح بود : اوضاع روبه راه است .  

× در سال ۱۹۶۳ کشتی باری ¤ مارین سولفورکویین ¤ به طول ۱۳۰ متر ، بدون هیچ پیام ، نشانی یا بقایای آثار تخریبی ، در مسیر تگزاس به نورفولک در ایالت ویرجینیا آمریکا گم شد . 

× در سال ۱۹۷۰ کشتی باری ¤ میلتون لاترایدز ¤ در مسیر ¤ نیواورلیانز ¤  به  ¤ کیپ تاون ¤ گم شد. 

× در سال ۱۹۸۴ کشتی۲۷ متری و دو دکله موسوم به ¤ مارکز ¤ در مرز شمالی مثلث برمودا مفقود شد و همراه با آن ۱۸ نفر از سرنشینان نیز نا پدید شدند.

نظرات 4 + ارسال نظر
بهارین شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 19:51 http://baharin.blogsky.com

سلام پریا جون
یه سوال برام پیش اومده...
تو این نوشته های مثلث برمودا چیزی هم هست که از سال ۲۰۰۵ به بعد اتفاق افتاده باشه؟
یا حداقل ۲۰۰۰ به بعد؟
یا چون شناسایی شده کسی از اون اطراف عبور نمی کنه؟

سلام بهارین جون
نه دیگه کسی از اون محدوده عبور نمیکنه و میشه گفت هیچ حادثه ای به تازگی ثبت نشده هرچند خیلی ها به این باور رسیده اند که سقوط اخیر هواپیمای ایر فرانس به خاطر برمودا بوده ولی خب قطعی تایید نشده. یعنی علت سقوط هنوز معلوم نیست ولی ایر فرانس حوالی برمودا سقوط کرده و میگن شاید کشش برمودا باعث این اتفاق بوده.
مرسی کث سر زدی دوست گلم

سوفی دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 15:23 http://sozho.blogfa.com

سلام
دوست خوبم داستان قشنگیه دوست دارم زودتر به انتها برسه.موفق باشی. ممنون

بهارین شنبه 19 دی‌ماه سال 1388 ساعت 13:42

سلام پریا جون
کجایی پس؟ چرا ادامه نمی دی؟

سعید یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 15:26

سلام من عشق پریام و پریا عشق منه دوستدارم توسط شما لینک بشم چون فقط به عشق پریا جونم می نویسم خوشحال میشم بهم سر بزنید همون طور که من به تموم پری خانومای دنیا سر میزنم در ضمن عکس ۸ سالگیش هم رو وبلاگم هست اتفاقن ۴ اسفند تولد بود با پریا کلی گریه کردیم به خاطر بعضی از مسائل
www.azizami.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد