پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

آمار عجیب از آدم ها

آمار عجیب از آدمها:

بشر پر حرفترین موجود روی زمین است. این آمار اخیرا از سوی پزشکان روسیه اعلام شده. این محققان متوسط عمر بشر را 70 سال گرفته اند که در این مدت انسان 13 سال حرف میزندَََ60 سال غذا میخورد و 23 سال نیز می خوابد. هر نفر به طور متوسط صدها تن غذا میخورد. اگر وزن افراد را 75 تا 80 کیلو گرم بگیریم باید گفت هر فرد در عمر خود 1250 تا 1335 برابر وزنش غذا میخورد. در مدت 24 ساعت 1000 لیتر هوا تنفس میکند و قلبش در هر یک دقیقه 80 تا 100بار میزند. با این شرایط قلب انسان در طول زندگیش 2میلیارد و 58میلیون بار بدون وقفه میزند. انسان تنها موجودی است که راست قامت است و روی 2پا راه می رود و روزانه به طور متوسط 20هزار قدم بر می دارد یعنی 7ملیون قدم در سال.در 70 سالگی تعداد این قدم ها به 500میلیون می رسد یعنی 500هزار کیلو متر راه رفته. با این محاسبات میتوان نتیجه گرفت که هر فرد در طول زندگیش میتواند 9بار کره زمین را دور بزند و با پای پیاده به کره ماه برود؛ با توجه به اینکه فاصله زمین تا ماه 390هزار کیلو متر است.

بدن انسان به وسیله پوشش شگفت انگیزی محافظت می شود . این پوشش پوست بدن است که در هر ساعت 30میلیون میکروب روی ان مینشیند و 29 میلیون آن کشته می شود و پس از 2ساعت از این 30 میلیون فقط 7هزار تای آن باقی می ماند. در بدن انسان بین 2 تا 4 میلیون نقطه ی درد وجود دارد که حساسیت آن نسبت به موقعیت پوست بدن فرق دارد. بدن انسان قدرت مقاومت شگفت انگیزی دارد و میتواند گرمای44 تا 45 درجه را تحمل کند و حتی اگر به تدریج گرم شود در فضای خشک می تواند 150 تا 160 درجه حرارت را تحمل کند و بالاترین میزان برودت که بدن قادر به ایستادگی در برابر آن است 27 درجه زیر صفر است. انسان میتواند 52 روز تنها با خوردن آب زنده بماند. حساسترین عضو بدن،چشم است که میتواند 10هزار رنگ را تشخیص دهد و بالاخره اینکه نوزادان تا 8 ماهگی دنیا ری سیاه و سفید میبینند

 

عشق از دیدگاه دیگران

این دفعه می خوام جملاتی رو که در جاهای مختلف درباره عشق خوندم رو بنویسم بعضی ها رو نمی دونم از کیه و بعضی ها هم که معلومه از کی نقل شده،به هر حال خوندنش خالی از لطف نیست.

اولش رو با این بیت که در جایی خوندم شروع می کنم:

باید از عشق تو مرد و از دست همه راحت شد

باید از عشق تو مرد و از دست تو هم راحت شد

در کتاب نقطه تسلیم نوشته شهره وکیلی خوندم که گفته بود: من از آن دسته عشاقی هستم که شرط اول قدم در معرکه عشق را مجنون بودن می دانم. توی همون کتاب در جای دیگر گفته شده که : رقیب عشقی یک غاصب فاجر و یک سارق فاسد نیست بلکه موجود عزیزی است که معشوق و معبود او را نوازش می کند و عزیز می دارد !!!! وکیلی در کتاب خودش چنین تعریفی از عشق دارد : عشق جلوه خداوند است که از جایگاه غیب به سطح مادی انتقال پیدا می کند . عالم غیب همان عالم کبریاست، پس عشق پاک است و مقام والایی دارد .

در جایی خوندم که از شخصی پرسیده بودند : چه هدیه ای را بیشتر می پسندید؟ و او پاسخ داده بود : بزرگترین هدیه خداوند یعنی عشق را و در ادامه هم هین بیت معروف که می گه :

دست از طلب ندارم تا کام من بر آید

یا تن رسد به جانان یا جان من در آید

فریده رهنما در کتاب یکبار دیگر با احساس گفته : حتی اگر زبان عشق را از وسط به دو نیم کنی تا لال شود ، نگاه گویاتر و رساتر از آن ، با فریاد هایش ماهیت آن را آشکار می سازد.

ولتر هم معتقد است : هرکس دو بار می میرد . یکبار آن زمان که عشق از دلش رخت بر می بندد و یکبار آنگاه که دار فانی را وداع می گوید . اما یقینا مرگ عشق بسی دردناکتر از مرگ زندگیست .

بهینه پیغمبری در کتاب عشق و عطش خود گفته : عشق منطق پذیر نیست . در جدل با آن یا باید مجنون شوی یا آنکه دست از جانت بشوری . ایچ.ال.منکن هم میگه : عشق مثل جنگ است، شروع کردن آن آسان است اما متوقف کردن آن خیلی سخت است .

در مجله فرهنگ سینما خوندم که نوشته بود : عاشقی و عشق به گفته بزرگواری به مثابه آتش است و بازی با آن آتش خانمانسوز .

در کتاب مستانه عشق از مریم جعفری اومده که : عشق حقیقی این نیست که با به زبون آوردن از ارزش و قیمتش کم کنی.عشق اونقدر مقدسه که باید در خلوتکده دل حفظش کرد . تکین حمزه لو هم معتقد به اینه که : عشق یعنی گذشتن از همه چیز برای معشوق. و البته این بیت از فروغ

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است در جریده عالم دوام ما

برتر اند راسل هم میگه : ترس از عشق ، ترس از زندگیست و آنانیکه از عشق دوری میکنند مردگانی بیش نیستند .

و نقل قولی از دکتر شریعتی : دنیا را بد ساخته اند...... کسی را که دوست داری تو را دوست نمی دارد . کسی که تو را دوست دارد تو دوستش نمی داری . اما کسی که تو دوست داری و او هم تو را دوست دارد به رسم آیین هرگز به هم نمیرسند و این رنج است . زندگی یعنی این ....... و اینکه :

عشق گوش دادن نیست بلکه درک کردن است ، فراموش کردن نیست بلکه بخشیدن است ، عشق دیدن نیست بلکه احساس کردن است ، عشق جا زدن و کنار کشیدن نیست بلکه صبر کردن و ادامه دادن است .

و نقل از بزرگی که میگه : هرگز برای عاشق شدن به دنبال باران و بهار و بابونه نباش . گاهی در انتهای یک کاکتوس به غنچه ای می رسی که ماه را بر لبانت می نشاند . رابرت-جی-اینگر سول هم گفته : کاخی که در آن عشق جایی نداشته باشد کلبه ای محقر و ناچیز بیش نیست . اما هنگامی که در کلبه محقری عشق وارد می شود آن را به قصری پر روح و هیجان مبدل می سازد .

و اینکه خیلی از مردم می گن که عشق و محبت واقعی دیگه وجود نداره و همه بعد از مرگشون عزیز می شن . به قول معروف :

در حیرتم از مرام این مردم پست

این طایفه زنده کش و مرده پرست

تا زنده بود شخص کشندش به خطا

تا مرد به عزت ببرندش سردست