پریا

نظر بدین خوشحال می شم

پریا

نظر بدین خوشحال می شم

ماه غلام رخ زیبای تو

ماه غلام رخ زیبای تو

 

سرو کمر بسته بالای تو

 

تن همه چشم است به صحن چمن

 

نرگس شهلا به تماشای تو

 

مجمع دلهای پراکنده چیست

 

چین سر زلف چلیپای تو

 

زاهد و اندیشه ی گیسوی حور

 

دست من و جعد سمن سای تو

 

گر تو زنی تیغ هلاکم به فرق

 

فرق من و خاک کف پای تو

 

روی من و خاک سر کوی عشق

 

رای من و پیروی رای تو

 

تیر من و دیده ی کج بین غیر

 

تیغ من و تارک اعدای تو

 

چند فشاند نمکم بر جگر

 

لعل شکر خند شکر خای تو

 

دیر کشیدی ز میان بس که تیغ

 

مرد فروغی ز مداوای تو

 

                       ( فروغی بسطامی )

 

نظرات 7 + ارسال نظر
هما شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 22:35

سلام خوبید؟؟ واقعا وبلاگت تبدیل شده به یک وبلاگ ادبی اما در مورد فروغی بسطامی تا اونجا که میدونم همدوره سلسله قاجار بوده و بسیار چاپلوس و مدیحه گوی شاهان قاجار ولی دچار تحول میشه و در خط تصوف میافته و بقیه عمرش به ریاض

سلام.ممنون
راستش اصلا نمیخوام وبلاگم فقط ادبی باشه اما درسها و کار هایی که پیش میاد وقت و برای وبلاگ نویسی ازم گرفته و ترجیح میدم فعلا با شعر بگذرونم.حتب وقت نکردم اون مطلبم راجع به آقایون رو بنویسم ولی به زئدی حتما مینویسم.
مرسی که سر زدی

هما شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 22:37

ریاضت و درویشی میگذرونه من خودم غزل نی زنش رو خیلی دوست دارم

بادام تلخ یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 14:15 http://white-black.blogsky.com/

وای پریا جون چه شعر با احساسی بود
بی اختیار از زیباییش خندم گرفت(البته بعد از بغض اولش)
..........
من برگشتم
در ضمن من هیچ لطفی به شما ندارم؛ عزیزم شما خودتی که شایسته تقدیری با این سلیقه ادبی

جواب در وبلاگ خودت به درخواست خودت

سینا سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 15:50 http://khaaen.persianblog.ir/

شعر زیباییه دوسش دارم شدید

ممنون که سر زدی

سلام همسایه های2 سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 20:03 http://rezatehranii.blogfa.com

سلام.به من هم سر بزن و نظر یادت نره دوست من

سلام. حتما. ممنون که سر زدین.

بهارین چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 16:09 http://baharin.blogsky.com

سلام پریا جونم
خوبی خانوم خانوما؟
این شعری نبود که تو دبیرستان خوندیم؟
من خیلی ابن شعر به چشمم آشناست...نمی دونم ولی شاید تو دبیرستان هم نخونده باشم...
قشنگ بود
دستت درد نکنه...فکر کنم یه مقدار دیر اومدم...همون روز که گفتی به روزی اومدم ولی فراموش کردم نظر بذارم...این شد که تا اومدم خبرت کنم به روزم دیدم ای بابا پس نظر من کو؟ یادم اومد که فراموش کردم نظر بذارم!!!

سلام بهارین جون
والا یادم نمیاد که توو دبیرستان خوندیم یا نه.
خوشحالم که خوشت اومده. هر وقت نظرات تو رو میبینم خوشحال میشم دوست خوبم. مرسی که سر میزنی.

مسعود سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 16:07

سلام
پریسا این شعر زیبا رو با صدای قشنگش با نوای خیلی دلنشین خونده اگه زحمت بکشی آهنگو روی سایت بذاری یه دنیا ممنون میشم

سلام من این آهنگ رو متاسفانه هنوز پیدا نکردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد